TideEmail umożliwia przygotowanie profesjonalnej kampanii e-mail.
Do czego służą kampanie e-mail?
Kampanie e-mail to masowe wiadomości mailowe, które wysyłasz do klientów z list odbiorców. Kampanie e-mail mogą być sprofilowane, co oznacza, że Twoje wiadomości e-mail trafią do konkretnej grupy odbiorców (targetowanie pod względem branży, lokalizacji, wieku, płci itd). Po wysłaniu kampanii możesz przeanalizować jej skuteczność po zalogowaniu się na platformę wybierając zakładkę "Raporty".
Jak przygotować skuteczną kampanię e-mail marketingową?
Oto kilka wskazówek, dzięki którym zwiększysz skuteczność prowadzonych kampanii e-mail:
- zachęcający temat wiadomości - interesujący temat wiadomości zwiększy prawdopodobieństwo, że odbiorca otworzy i przeczyta Twoją wiadomość
- krótka treść - e-maile powinny zawierać najważniejsze punkty, które chcesz przekazać swoim odbiorcom
- warto też umieścić link do strony www, gdzie klienci mogą przeczytać na dany temat więcej
- baner z nazwą oraz logotypem firmy powinien być umieszczony w górnej części wiadomości. Dzięki temu odbiorca od razu po otwarciu wiadomości będzie wiedział od kogo ona pochodzi
- odnośniki zachęcające odbiorcę do przejścia np. na stronę www sklepu
- obrazki w kampanii e-mail powinny być zapisane w formacie JPG. W przeciwnym razie wiadomość z elementami graficznymi może być zbyt duża i odbiorca zamknie ją jeszcze przed przeczytaniem
- przed wysłaniem wiadomości e-mail należy przeczytać jeszcze raz jej treść - czy jest czytelna dla odbiorcy i czy zawiera to, o czym chcieliśmy go poinformować
- STOP częstym wysyłkom wiadomości e-mail - zbyt częste przesyłanie mało interesującej korespondencji spowoduje, że odbiorca będzie ignorował wiadomości. STOP zbyt rzadkiej wysyłce wiadomości e-mail - wiadomości powinny być przesyłane w określonym odstępie czasowym (raz na dwa miesiące, raz na trzy miesiące) tak, aby nie były wysyłane zbyt często, ale także żeby odbiorcy nie czuli się pominięci. Personalizacja treści kampanii e-mail.
TideEmail daje możliwość wysyłania spersonalizowanej korespondencji e-mail dzięki dodaniu do treści wiadomości pól specjalnych (tokenów), które przed jej wysłaniem zostaną automatycznie zastąpione określonymi wartościami przypisanymi do każdego z odbiorców, np. tokeny z imieniem i nazwiskiem odbiorcy.